Jeugdgezondheidszorg

Heb je soms twijfels of vragen over de gezondheid, de ontwikkeling of de opvoeding van je kind? Ik denk graag met je mee! Ik ben Vera de Boer en ben jeugdverpleegkundige bij de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) in jullie wijk. De JGZ is er voor alle kinderen in Utrecht en hun ouders. Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, (dokters)assistenten en logopedisten.

Je kan vragen hebben over bijvoorbeeld gedrag, zindelijkheid, slapen, motoriek of groei. Of bij oudere kinderen kunnen het weer andere onderwerpen zijn die jou of je kind bezighouden zoals pesten, faalangst, groepsdruk, seksualiteit, mediagebruik en gezond eten en drinken.

Naast de vragen van ouders nodigt de JGZ alle kinderen rond 5 jaar en 8 jaar uit voor een standaard gezondheidsonderzoek of tussendoor mocht dat nodig zijn.

Kijk op onze website www.jeugdengezinutrecht.nl voor meer informatie. Op deze site staat heel veel informatie over veel verschillende onderwerpen rondom opvoeding en zijn er webinars die je gratis kan kijken.

Je kunt de JGZ bereiken voor vragen of een afspraak op 030-2863300 of mail naar [email protected].

Wilt u meer informatie? Heeft u vragen?