Gezond eten

Fruit is lekker, fruit is gezond en zit vol vitaminen. Vitaminen die kinderen nodig hebben om zich goed te ontwikkelen.

De Piramide hanteert een fruitbeleid (in samenwerking met de gemeente), net zoals vele scholen in de omgeving. Dit betekent dat de kinderen in de ochtendpauze om 10:00 uur of 10:15 uur iets mogen drinken en vers fruit/groente mogen eten.

Brood en koeken zijn dan niet toegestaan. Als je 's morgens goed ontbeten hebt, is een appel of een mandarijn om tien uur precies de opkikker die je nodig hebt. Onze boterhammen bewaren we voor de lunch rond 12:00 uur. In verband met allergie of dieet, kunt u altijd een afspraak maken met de leerkracht.

Tijdens verjaardagen of andere feestelijke gelegenheden moedigen wij ouders en kinderen aan om zoveel mogelijk gezond te trakteren. Maar het mag natuurlijk ook feest zijn. Om zelf als school het goede voorbeeld te geven streven wij ernaar om bij activiteiten en feesten (denk aan de juffendag, de sportdag, de avondvierdaagse) zoveel mogelijk te kiezen voor gezonde en lekkere alternatieven.

Wilt u meer informatie? Heeft u vragen?